Motsatsförhållanden

Fredag igen, finns det inga andra veckodagar eller? Fredag är en skön dag oavsett om man ska jobba på lördagen eller ej. Precis som om kroppen slappnar av och släpper ut all negativ energi (hmm, hur lät det då?).
 
Ikväll är jag sååååå sugen på en god chokladkaka och därför kommer jag att baka en och förmodligen äta alldeles för mycket. Ska försöka göra den så GI-vänlig som möjligt för nu måste min kropp få choklad!!!!!

Har varit väldigt duktig denna veckan matmässigt och promenerat varje kväll i minst 45 minuter. Jag skrattar inte ihjäl mig, för finns det verkligen någon som gillar mörker, kyla och regn?

Fast - faktum är att hade jag legat sjuk så vet jag att jag inget hellre hade velat än att kunna gå ut och gå, och då hade det kunnat vara både storm och drivis, för det man inte kan - det vill man!

Kan dra en liknelse som dock inte stämmer just nu (ifall han läser bloggen). När man varit singel ett tag och kallt konstaterat att det inte finns en snubbe på hela jorden som man skulle kunna tänka sig att trassla in sig i kalsongerna på - och då faktiskt träffar mannen i sitt liv. Då kan man ge sig fan på att helt plötsligt vimlar det av karlar som flörtar med dig, bjuder på drinkar och vart du än vänder dig så är det bara snyggisar överallt. Eller när någon bjudit dig att ta ur en chokladask och du väljer och väljer. Lika förbannat är du osäker när du valt färdigt och tryckt i dig chokladen - valde jag verkligen rätt?

Har man lockigt hår, vill man ha rakt. Har man rakt hår vill man ha lockigt. Har man en ljushårig kille vill man ha en mörkhårig, (därför väljer jag en rakad).

Här stämmer det inte:
Har man en snygg kille vill man ha en ful.
Har man en smal kropp vill man ha en tjock kropp.
Är man snuskigt rik vill man bli ruskigt fattig.
Har man en snygg bil vill man ha en ful.
Har man fasta bröst vill man ha långa bröst.
Har man en stor snutt vill man ha en liten.
Har man söta barn vill man ha fula.
Har man en Harley Davidson vill man ha en Honda.

Hjälp, denna listan kan visst göras lång. Måste bryta nu och börja städa...för har man det lite skitigt så vill man inte ha det skitigare...

Ha en riktigt trevlig helg!

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback