Lite sol på himlen

Ja, lite soligt känns det faktiskt med tanke på att det nya året verkar börja med mera jobb...

Imorgon möte som kan ge lite och tydligen, trots att jag kände mig som en komplett idiot så vill de träffa mig igen för en andra intervju. Nu är det Mr Big och Mr lite Biggare som jag ska träffa och blir jag nervös så går det käpprätt åt h-vete. Än så länge känner jag mig kolugn och oroar mig endast för att jag ska ha en dålig hårdag eller att det blir en sådan där vidrig morgon när jag byter kläder tretton gånger och fortfarande känner mig felklädd.

Kanske skulle jag istället oroa mig för väglaget och ev. ställa klockan på 04.00 så jag hinner med klädbyten, plattång, magras och vinterväglag. Jag har så världsliga problem hela tiden och det gläder mig något oerhört.

Har idag pratat med en gammal vän från gymnasietiden i Nässjö och vi konstaterade att det nog är nio år sedan vi talades vid sist. Bra att man inte sliter ut varandra. Som vanligt tänker och undrar jag vart detta samtal ska bära oss, för inte är det väl en slump att vi just hör av varandra nu? Både lite lagom ärrade av livet och med en ödmjukhet inför framtiden samt den fantastiska glädjen över kärleken, barnen och hur bra det faktiskt kan bli. Det är nämligen precis så som Roland säger: Efter regn kommer solsken!

Lika sant är det att efter en burk pepparkakor kommer det att kännas någonstans i kroppen, typ på mitten och sedan lite längre bak...
Hjälp vad snabbt man kan sluka en hel burk tillsammans med några glas mjölk...
Om det var gott? -Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ha en god natt. Nu ska jag drömma mig smal, framgångsrik, rik, smart och snygg i håret.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback