Juletid

Julen är över - åtminstone juldagarna. Ett helvete för många och underbart för en del.
Själv befinner jag mig mittemellan. Alltid bakfull på julafton, nitton år på raken enligt syrran. Fint att jag lyckas hålla på någon tradition.

Anledningen till detta är att dagen innan är så förbaskat mysig, sentimental, fylld av förväntan och helt enkelt en avstämning av året som gott. Detta tillsammans med ljummen julskinka, sill och nubbe, summering av året som gått, glädje och tacksamhet över att man lyckats på det stora hela att hålla vikten konstant, trots ihärdiga bantingsförsök och att barnen fortfarande verkar välartade och älskar sin mamma. Ibland har det varit tunga tankar och året som gått har inte alltid varit det bästa som passerat. Oavsett vilket så blir rimmen allltid sämre och sämre ju senare timmen blir och bakfyllan på julafton är en given gäst.

Nu stundar resan till Indien och jag packar som vanligt i sista minuten. Min älskling är färdig med sin packning och ligger på soffan och mår väl.
Önskar er alla ett gott slut och ett gott nytt år. För min egen del känns det fantastiskt bra och jag hoppas det håller i sig. Längtar efter värme, miljöombyte, att få slippa lite måsten ett tag och bara få vara. Tillbaka i matchen är jag den 14 januari och då hoppas jag vara sprängfylld av energi och arbetslusta!

Ha det gott tillsvidare och ta hand om era nära och kära.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Road läsare

Följer din blogg med glädje, men jag saknar bild bevisen som bekräftar det du skriver....

Alla andra bloggar har massor av bilder....



Ha det gött i GOA

2010-01-09 @ 03:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback