Samhällsengagemang

Förhoppningsvis (jag ropar inte hej ännu) så är mitt lilla drama med Telenor äntligen över. Efter mitt frispel förra veckan när jag var så besvärlig att de fick byta personal under samtalets gång, så hände något! Ett brev med en lång förklaring till att deras säljare i butik har slarvat med personnumret och nu helt plötsligt (samma dag som jag bad om en kopia på mitt abonnemangsavtal), har någon äntligen fått tummen ur arslet och engagerat sitt i mitt fall.
Efter diverse förklaringar och ursäkter ger de mig två biobiljetter och det var ju gulligt...
Visst, lite plåster på såren var det ju men jag kommer aldrig, aldrig någonsin att bli kund hos dem.

Nu väntar vi bara på nästa fiasko och då heter företaget Försäkringskassan! Har inte varit sjukskriven och lyft någon sjuklön därifrån sedan 2001 och då är det klart att jag måste granskas under lupp. Jag har ju bara legat och ruvat i alla dessa år för att nu änligen bestämma mig för att sjukskriva mig på läkares inrådan i hela fyra dagar!!!! Jag är en svår belastning för samhället och mitt fall måste nu prövas och det kan ta upp emot 30 dagar innan ett beslut kan tas. Beslutet handlar då inte om ersättningen, utan om vad som kan behövas i form av handlingar för att styrka min ansökan om sjukpenning i fyra dagar! Alltså, vart är vi på väg egentligen?

Jag lider verkligen med alla människor som befinner sig i det statliga och allmänna kvarnhjulet. Jag tänker på arbetsförmedlingen, A-kassa svängen, sjukskrivningar och annat som gör att man behöver utnyttja samhällets skyddsnät. Detta skyddsnät som vi betalar för med hjälp av skatten vi lägger på tamejfan allt vi tjänar, handlar, tankar och snart vet i fan om det ens går att fjärta utan att behöva betala skatt för utsläppet!

En sak som är entydligt för samtliga instanser som jag benämner som det statliga och allmäna kvarnhjulet är att ingen tycks fatta att i slutet på varje månad har man i regel räkningar att betala. Lite svårt att vänta på ett beslut i tre månader om man har hyra att betala, munnar att mätta och framförallt ett liv som pågår!
Så just idag skänker jag en varm tanke till alla dessa människor som befinner sig just där. Inte till parasiterna som utnyttjar systemet utan till dem som verkligen behöver stöttning för stunden. Häng i!

Nu har jag varit lite samhällsengagerad ett tag och det tog verkligen ut sin rätt. Måste nog ta mig en titt på Kjell från Ullared för att skramla hjärncellerna på plats igen.

http://www.youtube.com/user/jaarnet#p/a/u/0/A1riTyjRZTE

Ha en underbar eftermiddag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback