Nya tider

Med lite vemod i måndagshjärtat konstaterar jag att sommaren glider mot sitt slut och mörkret börjar sakta men säkert omsluta oss. Luften är kyligare men också väldigt frisk och skön. Inget fel på hösten men på något sätt hinner jag aldrig få nog av sommaren. Jag är med all säkerhet en sådan person som måste ha fler sommarmånader och det innebär att jag bara måste tillbringa mer tid i ett land med längre sommar. Nu får gärna postkodlotteriet göra mer för mig än en sketen vinst på 150 kronor. Visst, kul att vinna men 150 spänn? En skaplig vinare och en påse solrosfrön, fnys...

Veckan bjuder som vanligt på jobb, jobb och åter jobb...Motivationen är en ständigt bidragande faktor till eventuell framgång och den är väl inte just nu på topp. Men jobbar på det såklart! Är seg och trött och för att uttrycka mig grisklart så känner jag mig totalt schack - matt. Nöjd, glad och lycklig men så tröööööött......

På onsdag börjar vår stadsfestival "Värnamodagarna" och hinner jag hem måste jag bara kolla talangjakten då min söta väninna Prinsessan Alex ska vara med och sjunga. Torsdagen bjuder på kräftskiva och fredagen bjuder med all säkerhet på huvudvärk.

Lördag blir det 40-års kalas då lillsyrran äntligen ska sälla sig till skaran av mogna kvinnor med omättlig aptit på mat, vin och män. Välkommen syrran, du går till mötes en mycket trevlig period i ditt liv. Jag har ju av naturliga skäl alltid legat 4 år före så det finns en del hinder som syrran förhoppningsvis kan undvika för att snabbare komma till målet - god mat, vin och en saftig man (vilket hon redan har), eftersom jag redan snavat på en hel del hinder. Rivit en del samt kravlat både under och över en jävla massa. Några har jag i ärlighetens namn också krossat och förhoppningsvis ska resterande hinder klaras av med vackra, smidiga hopp!
Att jag alltid legat 4 år i förväg beror på (förklaring för ev. retards) var att jag tillverkades först och därmed levererades först.

Nu måste jag ta tag i denna dagen och göra lite nytta!
Ha en bra dag alla underbara människor och ni andra kan som vanligt äta skit!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback