Röven i verkligheten

Jag är fullständigt övertygad om att den som uppfann hundrasen Schäfer var en dammsugartillverkare.
För fy fan, vad de fäller. Varje morgon när jag konstaterar att gårdagskvällens dammsugning är ett minne blott förundras jag över att hundstackaren faktiskt fortfarande har päls på kroppen och att det fortfarande finns päls kvar som släpper!

Har haft en underbar helg med mycket slappande, god mat och dryck. I fredags besökte jag Smålands största turistanläggning - High Chaparral och det lovar jag, finns mycket värre saker än att behöva tillbringa en eftermidag där.
Började med lite kall öl och fortsatte med lite kall öl...
Showen är som vanligt sevärd och som vanligt blir jag lite gråtmild när alla barnen skriker "vakna" till cowboysarna som ligger "döda" i slutet. Och precis som vanligt lever ju alla och det känns ju sååå bra!
Sällskapet var inte heller att förakta. Ett gäng människor som inte träffats förut och samvaron blir så klockren och trevlig att man aldrig vill att det ska ta slut.
Att sedan få känna närvaron av en man som med jämna mellanrum bara stryker runt en sådär gott så man nästan dör är ju som alla förstår inte heller att förakta...Ja, det var en daajävel att minnas! (Dagajävel på skånska).

I full gång med arbete igen och jag konstaterar att min önskan är att jag i framtiden kan ha semester juni, juli, augusti och september. Som vanligt är jag en sann realist...
Varför ska det vara så fult att vilja vara ledig? Jag har massor med aktiviteter jag kan fördriva mig med och har man sedan plenty av kosing så är det faktiskt inte så mycket att klaga över. Det är ju bara att resa bort lite då och då om man vill ha förändring i tillvaron. Ja men, kacklar alltid någon liten höna (fritt stulen strof från min kompis C Vreeswijk), gud vad tråkigt det skulle bli efter ett tag.
Okej, men man kan väl för bövelen få testa en gång?????

Dags att ta tag i denna dagen och fast förankra röven i verkligheten. Ha en fin dag och förvalta den väl.

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback