En bra dag

Bara för att ingen ska tro att jag bara ligger i divanen med en klase vindruvor och slappar så har jag faktiskt städat hela lägenheten och då menar jag dammat, dammsugit samt torkat golv och sanerat badrum. Även lämnat telefonmeddelande till fönsterputsaren (det du Ymmot, nu är jag på frammarsch)!
Vidare har jag rensat i garderoberna och snart kan det springa omkring glada negertanter i mina kläder och kanske en och annan negertransvestit.

Dagen har börjat väldigt stökigt. Stekte ägg till frukost och stänkte ner den vita toppen som jag haft på mig i max 5 minuter. Efter avslutad frukost tar jag med kaffekoppen in på kontoret och välter hela koppen över skrivbord och tangentbord. Väldigt mycket kaffe ryms i en kopp...
Min vana trogen att alltid försöka se det positiva, kände en tacksamhet att jag varit så slö och valt att inte damma skrivbordet i måndags när tanken dök upp. För se, nu var jag ju så illa tvungen! En form av tidsbesparing skulle jag vilja säga.
Vidare ville en kompis ha skjuts till bilverkstan och just där hon arbetar finns personen som jag ska luncha med idag så jag hämtar liksom båda på en gång! Rationellt så det förslår.

Har också konstaterat att nu har knubbsälen tappat 4,5 kg och det känns väldigt bra. Måste nog firas med lite vin ikväll (i motsats till andra kvällar då har det varit mycket vin...).

Har en känsla av att den här dagen kan bli precis hur bra som helst!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Maggan

Lite vin är alltid bättre än mycke, förlåt jag menar, inget vin.......alls...

Helena, jag vet att du faktist är en kvinna av

ordning och reda.....

Kjaaaaam

2009-08-08 @ 20:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback