Nytt liv

Idag var han igång igen, tidigt...
Herr "jag älskar att störa" Lövblåsare. Nu är det väl kanske inte löv han blåser bort utan småsten men skit samma, han för ett jävla liv!
Sopmaskinen har också gjort ett bra jobb och får jag igång motorcykeln idag blir det premiärtur. Så spännande att veta redan nu hur det kommer att kännas när knappen i skinnbyxorna ska knäppas...ont, tajt och fan, jag som lovade mig själv när de hängdes in att - nästa år, jag då ska det vara pösigt i brallan...

Har i dag börjat ett nytt liv (igen o igen o igen) vad gäller kosten. Ska försöka utesluta kolhydrater i mesta möjiga mån. Känner mig faktiskt riktigt motiverad och har hittills idag tackat nej till både tårta och vetelängd. Gäller att försöka få in lite mellanmål under dagen så att man inte är så där vrålhungrig när man väl ska äta. Skönt ändå att hoppet är det sista som överger människan. Jag är ett levande bevis på detta! Med entusiasm och okuvlig beslutsamhet kastar jag mig in i bantarträsket igen...

Ser fram emot många spännande helger framöver, innehållande hundträningar, påskfirande i Skåne, resan till New York samt nya härliga projekt i jobbet. Nu ska det fokuseras som aldrig förr och jag ska vara så satans positiv!!!!

Ha en härligt solig dag och njut av vårens kommande stress. Trädgård, måla huset, köpa grill, putsa fönster och oj, vad dammet syns väl när det är soligt...som mamma brukar säga (snott av Strindberg), det är synd om människan...

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback