Positiva Arne i farten igen...

Helgen avklarad och den har varit skön men väldigt sömnig...
Allergin gör att man blir så trött så trött. Allt nysande och snytande och sprutande med nässpray gör att jag blir lite aggressiv också...Värst är det på morgonen, då frustar jag mest. Som tur är störs ingen av det (sonen sover otroligt länge på helgerna) och jag kan hålla på och vara arg i fred.

Cyklade med hunden tidigt i lördags morse och det var så skönt och rofyllt. Jobbade sedan några timmar och efter det åkte sommarkläderna på (ingen vacker syn) och upp på terassen och röja. Lyckades fylla en dryg sopsäck med gamla löv och annan bråte som hantverkarna så vänligt lämnat efter sig. Nu är det så fint och det är bara att invänta och se vad som kommer att börja spira i min lilla "trädgård".

Söndagen ägnade jag åt sökträning med hunden och det gick bra. Hon är så otroligt arbetsvillig och sedan är hon snygg i skogen också. Matte måste investera i en ny skogmulle-garderob så helheten blir bra! Måste ju även vårda min skogmulle-image! Man vet aldrig var drömprinsen gömmer sig och i hundkretsar byts det fruntimmer och karlar hej vilt så det gäller att hålla sig framme när loppet går. Nu är jag kanske inte ute efter det fasta förhållandet ännu men man kan ju övningsköra lite...

Ser fram emot påskhelgen med lite mingel hemma hos mig på torsdag eller kundträff ska man kanske kalla det. Sedan bär det iväg till Skåne och Höganäs för lite fest och rekreation. Tar med hunden och hoppas på lite ny träningsmark.

Tiden formligen rusar fram så jag försöker verkligen bromsa upp mig själv och njuta mitt i farten. Viktigt, viktigt!
Nya projekt väntar efter påsk och jag fullkomligt sprudlar av energi och förväntan blandat med lite rädsla för vart det ska bära mig. Nya människor och nya platser och det känns oerhört stimulerande.

Har också ätit kolhydratsnål diet i 5 dagar nu och jag märker redan resultat. Har gått ner 5 kilo - nääää, men tänk vad kul det hade varit...
Mår bättre i tarmpaketet och några "Montesumas hämnd" har det inte blivit (läs Skitguiden) och känner mig på något sätt lite mer laddad energimässigt sett.

Nu ska jag fortsätta snyta mig och förhoppningsvis äta en god lunch snart.

Ha en härligt dag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback