Pensionärsfasoner

Har precis varit en duktig liten miljönissa som sorterat sitt glas och lämnat för återvinning. Kallt konstaterat, vad mycket gott jag har druckit. 
I vanlig ordning blir jag förgrymmad. De flesta som kommer med sitt glas har fömodligen plastpåsar. Varför i hela fridens namn kan man då inte ha en behållare för plastpåsar placerad i anslutning till själva återvinningsbehållarna? För du får inte slänga plastpåsar i hålet för plastförpackningar. Att de inte passar bland metallförpackningar eller tidningar fattar jag också. Ett vanligt jävla brännbart föremål är vad det är!
Undrar om jag kommer att bli en sådan där pensionär som retar upp mig och skriver insändare dagarna i ända?
Man hinner ju reta sig på en hel del om man går upp i ottan.  Redan nu har jag en liten grund för några fina insändare:

-Idoterna som plockar upp efter sina hundar och sedan slänger plastpåsen med bajset inuti rakt ut i naturen. Hallå!!! Riktig idiotvarning.

-Skitungarna som inte kan låta bli att sparka ner papperskorgar eller öppna botten så allt skräp ligger på backen och därmed kan skatjävlarna göra sitt och verkligen sprida skräpet.

-Sommarvärmen i all ära, men snälla karlar - skippa de förbannade foppatofflorna och köp ett par nya snygga shorts! En t-shirt behöver inte var 13 nummer för stor eller för liten med urtvättat tryck och fläckar som inte går bort i tvätten.

Puh, det kommer att bli en tuff ålderdom...

Nu är det 7 dagar kvar till New York och de 3 små grisarna förbereder sig...

Ha en härlig Valborsmässoafton!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp, nu ska vi "förladda" inför New York. Tänk om vi försvinner??? Kommer någon att sakna oss???

2009-04-30 @ 11:55:34
Postat av: Anonym

Ja, personalen på Systembolaget kommer nog att sakna mig iallafall...och Maggan...

Vi har ett nära förhållande med Herr Vin för tillfället.

2009-04-30 @ 14:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback