Bränt barn luktar illa...

...och brända vuxna ser för jävliga ut! Tomatfejset har helt utan skyddsnät slaggat i vårsolen vid kusten i x antal timmar och har verkligen bränt upp sig i nian. Rynkorna som i vanliga fall brukar finnas till antalet två mellan ögonbrynen är numera totalt utslätade. Den röda huden har liksom höjt sig och därigenom slätas rynkorna ut och jag förstår nu hur det funkar med Restylane och Botox.
Förstår också att detta ingalunda är nyttigt och något som ska upprepas och jag har nu lärt mig en läxa. (Säkert...)

Påskhelgen har varit så härlig. Vad mer kan man önska sig än goda vänner, ett vacker hus vid kusten, god mat och god dryck och som sagt sol? Nja, kallt konstaterat - fulhuset var troligen stängt över påsken för de intagna hade samlats på precis samma krog som oss, tyvärr...Dock var de mycket trevliga och bjöd på många shots. Faktiskt så många lakritsshots att jag nu kan tänka mig att ge fan i att dricka en endaste en på flera månader.

Däremot förälskade jag mig i en underbar bartender som gjorde härliga Mojitos. Varje Mojito tog ungerfär 15 minuter att producera så när det blir högsäsong ska jag med glädje studera hans produktionssätt. Nåväl, i detta läge var det ju helt okej att studera hans ådriga underarmar som med våldsam kraft men ändå med ett ömsint tag om glaset mosade myntabladen till en smakrik gröt som sedan spritfylldes med kubansk rom och lime. Kan lätt föreställa mig dessa underarmar i en lätt solbränd ton...Kanske har spolingen någon farsa som är singel och kommer till sommaren och lägger till med sin båt?
Ska iallafall tillbaka till Höganäs i sommar och iklädd min allra finaste sailormundering (Henri Lloyd-jacka och seglarskor) prassla runt på bryggorna och graciöst hoppa mellan båtarna. Kanske hinner jag även odla en liten skepparkrans på hakan (i den här åldern verkar det som om håret liksom växer fritt) och slutligen lägga mig till med lite käcka tillrop i stil med - Skepp ohoj!

Det som ändå på något vis toppar hela påsken är ändå skärtorsdagen där jag lyckades greppa jorden goaste ända. Jag är tvärsåld på denna mans ända - woine....(Ja, även resten faktiskt - hisnande känsla...)
Känslan är att likna vid när man inte kan sluta gräva i godisskålen - man vill bara ha mer!!!!

Härliga tider - strålande tider! Jag är lycklig - och det tänker jag förbanne mig vara hela dagen!

Kram kram



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej,



Då har vi två saker till gemensamt....kärlek för ådriga underarmar och Mojitos.

Men den där beniga stjärten får du ha för dig själv. Tack för nattdansen.



Love you

Postat av: P

Nästa gång ni har MILF träff kan du väl säga till... : )

2009-04-15 @ 18:26:49
Postat av: Anonym

Mmmmm, lovar...

2009-04-15 @ 21:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback