Allmänt pladder...

Har bytt utseende på bloggen. Njuta lite till av naturen och de stackars löv som fortfarande inte släppt taget. Stilmallen heter just naturen och det passar ju bra på ett litet friluftssvin som jag.

Hittade följande lappar i min bråte. Grejer som jag har skrivit ner och tänkt att använda i framtiden till något. Undrar vad?

"Saker blir inte mindre synliga för att man upplever dem i ett sammanhang"

"Människor är som gaffeltruckar"

Undrar hur många enheter vin som hade slunkit ner innan detta kläcktes? Jag vet vad jag menar med det ovanstående. Kul hade varit att få veta hur någon annan tolkar det.

Nu börjar hemmet likna ett hem igen och kan ni fatta vilken enorm glädje man kan känna över att få lägga på en ren badrumsmatta på ett rent golv? En sådan underbar känsla. Undrar om inte det måste firas med lite god mat...det är ju iallafall lillelördag...
Nyttig, god mat menar jag förstås och självklart ska jag motionera innan.

Åt något gott och nyttigt häromkvällen som jag gärna delar med mig av:
Skiva en aubergine i ca 1,5 cm tjocka skivor på längden. Stek mjuka i olivolja med svartpeppar.
Lägg lite hallouimi ost, soltorkade tomater och lite basilikablad på skivan och rulla ihop. Lägg i en ugnsfast form.
Fräs 1 gul lök och 1 vitlök mjuk i olivolja i en kastrull. Tillsätt en burk hela tomater och låt koka 10 minuter. Smaka av med svartpeppar och hackad basilika. Häll över auberginerullarna och smula fetaost över. Skjuts in i ugnen 225 grader 15 minuter.
Gott som bara den!

Ha en fin eftermiddag och kväll. Nu ryker understället fram till kvällsträningen med hunden och till min stora förvåning har det jävla understället krympt i lådan!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: ymmot

Människor blir mindre synliga som gaffettruckar ?

Hmmm... undrar vad du menar ? // Ymmot

2008-10-08 @ 16:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback