Patrik 1,5

Filmen Patrik 1,5 var klart sevärd. Många goda skratt blandade med tårar. Vänninan skämdes när jag satt där och snörvlade och konstaterade lite halvhögt;  -Du måste ju vara allergisk!

Filmen visade på den rädsla många människor har för det okända. När något som inte riktigt passar in i normen för vad som är normalt kryper inpå en. Hur otroligt korkat människor kan bete sig och att det oftast bottnar i en rädsla för vad som händer inom en själv när det okända och ovana kommer för nära.
En film som ganska naket visade hur jobbigt livet kan te sig och vad kärlek och omtanke kan göra för människor i omgivningen samt hur viktigt det är att våga stå för sig själv och den man är.
Att sedan grabben är så otroligt söt och skör så man bara vill krama honom gör inte saken bättre. Där klappade det moderliga hjärtat och det var nog då snörvlandet drog igång...
Se den!

Ny vecka - nya utmaningar! Ska verkligen försöka få till livet denna veckan och komma igång med utomhusaktiviteter igen. Lite Orbitrekk framför TV:n och framförallt tänka på vad som glider in i matluckan. Ja, inte bara tänka utan verkligen se till att det är saker som min kropp mår bra av.
Faktum är att alla hälsoprogram som rullar i TV:ns underbara värld sporrar mig. Så tex. igår hur dåligt man mår av att peta i sig för mycket mackor. Hur uppblåst, däst och trött man blir av den kosten. Som om jag inte visste det redan...
Mera grönsaker till tarmen och minsta möjliga kolhydratintag.

Ha en fin vecka och ta hand om er!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Ymmot

Hej !

Så var det dags igen för en titt hos dig (sitter o väntar på underlag till en offert) o vad får jag se du är till höger istället för vänster , fattar inget ! Men är det valtiderer så är det ! Du har ju hunnit uttrycka/trycka ur dig en hel del sedan sista besöket o ska väl inte kommentera allt det , men som vanligt så läser jag det mesta med nöje. Det är ju tur att du åtminstone har en lurvig vän ! Ha de gott o sköt om dig ! Ymmot

2008-10-08 @ 16:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback