Nytt ord

Härligt att få lite respons på sin blogg. Tack för detta! Är det verkligen ingen mer som har en egen tolkning på gårdagens "degskallecitat"?
Rätt bra ord faktiskt degskallecitat, om jag får säga det själv. Eget beröm luktar illa heter det visst men se det skiter jag i!

Idag höll jag på att blåsa ut hela lägenheten på ett kick! Har lånat en liten ångmaskin av en kompis som med hjälp av ånga rengör släta ytor, tex. golvytor. Då får man öppna en kran med en fasligt massa gängor på för att kunna hälla i vattnet som sedan hettas upp och blir till ånga, som sedemera går ut i en slang och ett munstycke.
När vattnet tog slut skulle jag fylla på nytt och noterade att det vid den lilla kranen stod en text. Men fan vilka små bokstäver och synen är ju inte direkt som förut. Då tänker smartson (jag alltså), om det nu är så farligt att öppna kranen så skulle väl varningstexten vara större? Så jag vrider upp kranen och jädrans vad varmt det blev. Het ånga bränns...
Knappen for också upp väldigt snabbt när sista vridningen var avklarad. Hade varit kul att komma upp till akuten med en kran i kranen, om man säger så..

Inför påfyllnadsomgång två läste jag noga och det stod: Varning! Låt kallna i minst 15 minuter innan påfyllning sker. Japp, se det förstår jag - nu...

Slutet gott, allting gott. I fortsättningen ska jag nog hålla mig till den traditionella skurtrasan på skaft.

Ha en fortsatt bra eftermiddag och kväll!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Ymmot

Hej igen ! Eget beröm luktar väl ungefär som alla andra fisar som man släpper , o det vet ju ALLA om , som kommentar till ett tidigare inlägg.!!

Det är ungefär som

"Man ska inte kasta sten i glashus"

Tror f-n det !

Det är ju där man ska göra det , annars varken hörs eller syns det ju inte !!

Håll ångan uppe !! // Ymmot



2008-10-09 @ 15:56:42
Postat av: Anonym

Helt rätt. Håller med dig. Ett annat uttryck jag brukar slunga mig med: man ska inte kasta sten i sina egna glasögon...

Bara det är ju en bedrift i sig!



Önskar dig en förträfflig helg!

Kram

2008-10-10 @ 14:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback