En alldeles vanlig måndag

Tröööött...Åldern börjar ta ut sin rätt! Nu går det inte att sova på helgerna heller! I söndags skulle jag äntligen få vakna utan väckarklocka och hur länge sov jag då? Halv åtta!!! Detta är ett ålderstecken och hur ska det sluta? Min goda vän Maggan tycker att man borde studsa upp i ottan och koka sig lite kaffe och läsa tidningen. Men hur ska det sluta då? Jag vill inte sitta i mitt kök klockan fem på morgnarna och läsa tidningen. Rätt var det är så har det smugit sig in pappiljotter i håret, P1 på radion samt en nopprig brun morgonrock som luktar sömn och gammal kärring. NEJ, det är inte dags ännu!

Snart är det den 13 november och jag inväntar dagen med spänning. Kanske har det redan nu lättat lite i sinnet och faktum är att när klockan närmar sig åtta-nio på kvällen kan jag till och med tycka det är mysigt att tända ljus och krypa upp i soffan alldeles själv.
Igår vad det dock en undantagsdag. Farsdag och ingen far...Kändes rätt tungt men jag och mamma käkade middag ihop och hade det lite trevligt ändå. Kommer ihåg en farsdag för några år sedan när jag faktiskt ritade en teckning till far och han blev jätteglad. Det är en gammal klassiker som fortfarande håller. Är ju lite mer arbetat än att springa iväg och köpa blommor och choklad, trisslotter eller slipsar.
Åkte iväg en sväng med en kompis till hennes pappa och fikade så lite pappigt blev det trots allt!

Avslutningsvis får väl även jag ha en åsikt om USA:s nya president för det ska man tydligen ha...
En sak kan jag säga, han är inte snygg! Visst, han ser hel och ren ut och är säkert det även under men lite apan Jocko är det ändå över honom. Inte helt olik Nicke Nyfiken heller.
Men, men, bara han gör ett gott jobb så får han se ut hur fan som helst!

Ha en bra dag trots att vädret är så triiiiiiiist......

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Helena

Nicke Nyfiken är ju gullig!

Men kanske ingen alfahanne direkt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback