Matigt värre

I morse halv sju promenerade jag förbi skolan där jag bor och ut ur deras skolkök kom en doft (stank) som väckte horribla minnen till liv. Detta var väldigt jobbigt med tanke på arla morgonstund.
Jag kommer ihåg torsken! Den var vit, sladdrig och lite blöt...

Ovanpå ett täcke - av - jag tror det var en blandning av kaviar och något mer. Kanske var det ett inslag av en tomatsörja som kraftigt slungats någonstans av någon våldsam jävel. Till detta den traditionella kokpotatisen med den gula skinnytan. Jag ryser....

Efter detta gick tankarna osökt till den underbara pastan med köttfärssås. Pastan som var  blöt och kladdig. Vände man tallriken upp och ner satt pastan kvar eller ibland var den så vattning och svullen så den bara halkade omkring på tallriken. Den tunna köttfärssåsen icke att förglömma som ett spännande tillbehör. Inte mycket till gris i den inte.

Trots denna start på dagen är jag ändå vid gott mod. Känner mig på något konstigt vis lite förväntansfull. Är det tomten som spökar redan? Hela livet ligger som en fläskpannkaka i en långpanna och bara breder ut sig. Allt kan hända och jag känner mig starkare för varje dag.
I går lyckades jag knöla upp julstjärnor och girlanger alldeles själv och som vanligt: allt funkar med våld och vaselin!
I går fick jag hålla tillgodo med lite glögg...

Ha en fin eftermiddag och hav förströstan - tänk på långpannan med fläskpannkakan.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback