Stakar

Veckorna bara rusar fram och helt plötsligt är det fredag igen!!!!
Brukar få lite (eller mycket) snuskiga och obscena horoskop från en vännina och denna veckan stod det kort och gott: Merkurius går ur månens ellips i veckan. Det betyder att du får stock i veckan.

Ja, det hade kanske inte hade varit så dumt och veckan är ju uppenbarligen inte slut ännu...

Hela denna helgen ägnas ju faktiskt åt just stakar. Man putsar dom, kollar så de funkar och slutligen trycker man upp dem i fönstret. Jag ägnar mig även lite åt kulorna då jag har sådana i mina fönster också. De har jag polerat och man måste vara väldigt försiktig för de är mycket ömtåliga. Mycket ljus har det blivit också, både smala, korta och långa och en del riktigt grova faktiskt. Det är så mysigt med levande ljus och skapar en sådan fin stämning. Sedan är det en annan stor fördel och det är att dammet inte syns. Hela rummet blir liksom inbäddat i ett härligt skimmer som gör att man kan låtsas att det är nystädat. Har man problem att låtsas så drick lite glögg och hjälper inte det så drick för fan mer glögg!

Ha en fin helg och glöm inte att tända det första ljuset i staken på söndag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback