Nattens plåga

Då har man genomlidit en skitnatt igen...Vaknade vid halv fyra med en hjärna som gick på högvarv. Kyrkklockorna som plingar varenda kvart är ju inte heller stressande på något sätt, grrr.
Att sedan ligga och lyssna på hunden som slickar sig när jag vet exakt var (se tidigare inlägg O-ändliga irritationer) är också jävligt irriterande.
Men sedan när jag var ute och gick med hunden vid kvart över sex (då var det fläckvis halka) så bestämde jag mig för att det som stör mig just nu ska fan inte få förstöra min dag. Alltså, försöka att få till en positiv inställning trots att irritationen och ilskan bubblar under ytan.

Min kära vän som noga studerar Maya-kalendern har lovat mig att den 13 november ska det vända enligt den. Då ska mörkret som omgivit oss länge bli till dag och det kommer ljusare tider. Tittar jag mig omkring i mitt umgänge och i mitt eget liv så kan jag faktiskt skriva under på att många har haft det enormt jobbigt de sista åren. Alltså väljer jag att tro på att den 13 november blir det en vändning för mig och många i min omgivning. Känns bra!

Något annat som också känns bra är att det kommit ut en ny Bond-film. Trots att den nuvarande Bond har en alldeles för platt röv enligt min smak, så får jag nog säga att han duger bra förövrigt. Det får bli lite bio till helgen.

Ha nu en bra dag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback