Hålhelvetet

Hurra, har sovit gott inatt! Är på väg ur det mörka hålet (för denna gången). Snart har jag fått upp hela kroppen. Är livrädd att något ska hända nu så att jag åker rätt ner i avgrunden igen...
Det är ett jävla krälande upp och ner ur det förbannande hålet.

Hålet eller avgrunden innehåller följande för mig:
Depp
Vemod
Sorg
Otrygghet
Rädsla
Ångest
Vetskap (måste ta mig igenom skiten)

När man kravlat sig upp ur hålet  innehåller det för mig:
Styrka
Mod
Vetskap (nya insikter som gör att man tar sig framåt/vidare)
Lycka
Stolthet (jag klarade det)
Kraft

Tänk vad lite sömn kan göra i kombination med att man vågat tackla jobbiga tankar. Tack till de öron jag lånat samt den välvilja som har gjort att människor delar med sig av sina egna erfarenheter och inte räds för att ta en fajt! För så är det ju, när man hjälper någon med ett problem så passerar ju ens egna erfarenheter revy. Och det kan vara smärtsamt även om tiden har gått. Tack för detta kära medmänniskor!

Nu ska jag lysa ett tag har jag bestämt och jag ÄLSKAR livet!

Ha en fantastiskt bra dag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback