Riktig kärlek

Var hos syrran igår och vi delade (3 till mig, en till syrran) en god flaska rött vin och syrrans man hade gjort goda mackor med hemgjorda hamburgare och sallad. Favoritvinet för tillfället är Campolieti Ripasso för 85:-. En italienare med underbart fyllig smak och det går så bra med ett glas innan maten, ett glas till maten och ett glas efter maten...

Har en travresa på gång med tåg till travbanan, inträde, program och buffé. Eftersom syrrans man är ett travfreak ville vi såklart ha med dem på resan men se det satte ekonomichefen P för. Försökte lirka men se det gick inte. Då kläcker hon, ekonomichefen och tillika min syrra den brillianta idéen att hon fixar ett eget litet travlopp till sin man i trädgården.
I köksfönstret kan hon ha den lilla luckan där han kan komma och satsa. Med hemgjorda bongar kan han sedan ta plats i trädgården så kan barnen agera travhästar och springa runt, runt, runt. I det lilla barntältet kan det serveras kalla öl och lite mat (lär ju inte få plats med så mycket mat). En ölpump fixar man lätt med att sätta ölflaskan i diskstället och liksom "låtsas" att man drar i pumpen samtidigt som man försiktigt tippar flaskan. Är inte det riktig kärlek så säg? (Hoppas det får rum många ölflaskor i diskstället...)

Idag var jag tvungen att börja dricka Nutrilett. Har ett läkarbesök inom en snar framtid och har lovat farbror doktorn att tills dess ha gått ner 4 pannor. Hmm, det var liksom lätt att säga när man satt där. Fixar jag det så ska han skriva ut Xenical till mig. Ett bantningspiller som reducerar kroppens förmåga att ta upp fett i maten med ca 30%. Kan ju vara värt att testa med tanke på alla andra metoder som passerat genom åren. Vilken tur att denna eviga följetongen med vikten envist hänger sig kvar i mitt liv som en snorkråka på fingret. Kul att ha något bestående i livet förutom hundintresset och den eviga tron på den sanna kärleken!

Idag har jag hundutbildning och det är så kul så kul! Tänk att kunna tjäna pengar på sitt stora intresse. Trodde aldrig det kunde hända lilla mig! Tack Helene för att du introducerade mig i den underbara träningsmetod som klickerträningen erbjuder. Klickerträning för maximal effekt - det är mitt motto!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback