Angel

Igår kväll såg vi Colin Nutleys nya film Angel med Helena Bergström och Rolf Lassgård i huvudrollerna.
Besviken och något förvånad då jag brukar gilla hans filmer stenhårt. Den här filmen var "platt" och man kände varken toppar eller dalar. Den gick totalt obemärkt förbi och den kunde liksom ha tagit slut när som helst, det hade kvittat. Det är nästan så jag tror att lille Colin har fått ett litet hjärnsläpp...

Idag är det finnarnas nationaldag och det firar vi traditionsenligt med finska pinnar till kaffet. Vilken dag vi äter negerbollar lämnar jag öppet till var och ens fantasi...

Påsken inleds i afton som vanligt med att jag samlar min familj runt mig i vardagsrummet. I år är det lillebrors tur att vara Jesus. Som vanligt får jag vara den helige anden. Jag är den enda i familjen som kan gå genom ett rum och lämna tydliga doftspår efter mig - länge...Min uppladdning består i en stor portion kålsoppa eller andamat som vi lite skojfriskt säger. Högläsning ur bibeln på originalspråket hebreiska. Vi har alla under hösten gått en ABF kurs i det språket och det ska bli kul att se hur mycket som fastnat i våra teflonhjärnor.

Glad Påsk och ta hand om era nära och kära (dom som förtjänar det alltså, resten kan ni skita i).

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback