Ruttet trä och ruttna kommentarer

Oh vad det doftar härligt i ett gammalt hus som det renoveras fasad och byts fönster på...
Inget doftar så ljuvligt som gammalt ruttet virke. Dammet från 1800-talet lägger sig som en dimma över precis allting och stora äckliga flugor har plötsligt invaderat lägenheten. Upptäckte något konstigt flygfä på toan som jag aldrig sett förut så kanske är det något nytt äckligt kryp som fått nytt liv nu när Polarisen smälter...
Imorgon ska fönstrena i sovrummet bytas och jag kan knappt bärga mig. Får kliva ur sängen i ottan och sedan dras med den underbara unkna ruttna trädoften hela midsommarhelgen! Funderar på att tejpa fast en sill under näsan och efter ett par snapsar jag kanske till och med tycker att det är snyggt?
Är livrädd för att fler konstiga insekter från Vasas tid ska uppenbara sig i sovrummet. Räcker gott och väl med de vanliga svenska, moderna kräken som redan finns. Den stora insekten i sängen bredvid har jag försökt gasa ihjäl vid ett flertal tillfällen men utan framgång. Han hänger i och han gråter inte ens...
Ikväll ska han få smörgåstårta och få se på fotboll i fred, utan mina sura kommentarer. Tycker sportkommentatorerna är helt vimsiga emellanåt.
- Nu springer han mot mål! (Ja, vad fan , det ser jag väl, jag har TV!)
- Det måste ha gjort ont? (Jaså - en fotbollsko med dobbar rätt i ansiktet...)
Hallelulja! Jag cyklar till Maggan och dricker vitt vin och käkar oliver (ny diet).

Ha en fin kväll!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback