Sista veckan

50-års kalaset blev så lyckat och födelsedagsbarnet är helnöjd med sin fest. Han däruppe hörde min bön och vattnade någon annan del av  Sverige och inte förrän framåt nattkröken kom regnet. God mat, glada människor och en uppslupen stämning som det så vackert heter. Söndagsmorgonen började med huvudvärk och ett begynnande illamående som behagade lägga sig efter en tupplur på några timmar under eftermiddagen. Sedvanlig baksmällepizza och en Fanta, lite DVD-film och tidigt i säng. Med andra ord en skön slapp söndag.

Sista veckan innan semestern och det känns underbart. Från och med lördag morgon är min mobil avstängd - en vecka framåt. Jag ska självklart sätta på den då och då för att kolla läget men dess emellan ska jag vara fri! En hel vecka ska jag bara vara. Inte passa en endaste tid, sova precis hur mycket jag vill, läsa och bara vara...Blir det sedan sol och värme är det en extra bonus men absolut inget jag kallt räknar med.

På lördag är det trav i Halmstad och idag kom våra V.I.P.  biljetter. Fint ska det vara! Guidad tur på stallbacken, förtäring i V.I.P. tält och lite allmänt trevligt. Funderar på om jag ska ta hatten med vindruveklasarna eller den med solrosorna?
Tänk att få börja semestern med att håva in storkovan på trav? Ja, att drömma är åtminstone gratis (ännu).

Ja, mustaschen ja - den känns fortfarande som en bit sammet som som stryker åt fel håll...Lite ljusa fjun kan skönjas i badrumslampans sken men ännu är det ingen idé att köpa vax och försöka sig på några krumelutter.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback