Hantverkare i baken

Som lite extra krydda på moset så har vi hantverkare runt om precis hela huset inklusive på taket. Detta innebär att inte någonstans är jag skyddad från insyn. När som helst, var som helst, kan det dyka upp en snickare i rutan.
Adjö till allt spontanpill i näsan, äta 3 glassar på raken, gå naken från duschen till garderoben samt definitivt inga sovmorgnar för lillgrabben som idag hade sin första sommarlovsdag.

Inte nog med detta utan en liten hantverkare smög in också och la lite nya golv, precis utanför vår toalett. Något som jag tror är väldigt vanligt är att efter frukosten och en kopp kaffe så går det en stund och sedan vill man så att säga göra nummer 2. Jag tänkte vid 8.10 att han har nog frukostrast vid nio och då kan jag passa på att göra mitt men 50 minuter är ganska lång tid när det trycker på...
Till slut får jag lite käckt hoppa över honom och be om att få gå på toaletten.
-Ja såklart, säger han lite hurtfriskt. Det är lika för alla!
Detta innebär att han ligger med sitt huvud i höjd med min röv med ett mellanrum av max 1 meter. Ja, dörren var ju såklart emellan men den är varken av pansar eller ljudisolerad. Detta var en förskräcklig upplevelse för en stackare som jag som till och med har åkt hem från arbetsplatser för att kunna få till nummer 2.
Ja, det var skitjobbigt med andra ord!

Ha det!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback