Äntligen

Glädjens dag! Godkänt BH-prov OG Varberg söndagen den 15 juni.

Idag har vi en gästbloggare, Torneryds Mysa har ordet:

Idag har jag varit på Varbergs OG och genomfört ett BH-prov med matte. Visserligen har hon gigantiska pattar men det var inte ett sådant BH-prov utan det var mina kunskaper som testades. Jag var en duktig flicka men började busa lite med mattes nerver redan vid platsliggandet. För precis på den fläcken där hon la mig var det skittråkigt för på platsen framför mig hade det legat en stilig kille innan och jag tyckte han luktade gott. Därför var jag tvungen att gå dit och lukta lite...Men då kom matte och avbröt det hela och gick och la mig på samma skittråkiga plats som förut och då tänkte jag att ja, ja, jag ligger väl här då så hon blir nöjd. På den övningen blev det bristfälligt men det var den enda. På inkallningen lyckades jag få till utmärkt med ett snabbt läggande och raketfart på inkallningen och idag beslöt jag att stanna precis framför matte och sätta mig rakt. Ibland skiter jag i att stanna utan springer rakt in i henne och då stannar man ju också och det är kul!

På skotten under linförigheten reste jag ragg men stack inte och käkade upp skytten utan tänkte att honom plockar jag senare.

Det var en rolig farbror (tyckte inte matte) som lekte med sin hund och en kong precis utanför planen och jag var tvungen att kika på dem också men det blev ändå godkänt. Det fria följet utan koppel sköter jag bättre. Gillar inte att gå i ett larvigt snöre utan det känns mycket behagligare att spatsera och glo på matte utan det där bandet emellan. Gör också att jag känner mig lite busigare för rätt som det är kan det ju komma en leksak farande från hennes fickor. Vet i fan hur det går till med kul är det!

Sittandet utförde jag också korrekt men satte mig lite långsamt men det var också godkänt. .

Sedan fick jag pausa lite och efter det åkte vi till en mataffär och kombinerad bensinmack. Vad vi gjorde där vet jag inte riktigt utan det var bara att promenera runt med matte lite. Sedan fick jag sitta uppbunden utanför mataffären och glo en stund, men det gjorde inget för det gick förbi en skitsnygg kille i svart päls som jag kunde smygkika på lite. Efter det fick vi en guldmedalj och matte var så glad och äntligen fick jag vara med min husse och springa runt lite. Han har varit väldigt osynlig under dagen och det har varit lite förbryllande. Vill gärna att vi alla tre ska vara tillsammans hela tiden.

Hemma får jag aldrig sova i sängen men när vi sover borta får jag det, så inatt sov jag mellan husse och matte precis hela natten. Det var varmt som i Sahara och jag var tvungen att flämta mycket och högt hela natten...Det var så mysigt att vara i Varberg så snart ska vi åka dit igen men först ska jag lära mig lite fler tricks.

Ha det bra önskar en nöjd hund som gillar att vara på turné!


Kommentarer
Postat av: Madde och Alex

Vi tycker du är jättesöt på den bilden!

Du ser ju riktigt skog-mulle-gullig ut!

Puss

Alex och Madde

2008-06-18 @ 19:10:32
Postat av: Anonym

Hoppas ni ändå noterar att jag har leggings och en liten söt klänning/tunika över...Jag var ensam om denna utstyrsel på tävlingsplanen vill jag lova.

Kram på er!

2008-06-25 @ 10:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback