Semesterhets

Snart semester och det ska bli såååå skönt. Få åka iväg en vecka och byta miljö, slippa snickarna som hänger som fladdermöss på våra ytterväggar, trafiken från gatan som nu när panelen på huset är borta hörs in ännu mer.

Faktum är att jag har kommit på ännu en sak som är bra med att bli äldre: (sak nr 1 är att kunna sitta på sin rullator i en gatukorsning och helt ohämmat glo på folk) och det är följande:
Förr fick i allafall jag tuppjucket om det råkade regna på semestern. Hela våren byggde på att snart ska det bli semester och då ska allt hända! Sola, bada, grilla, umgås med kompisar, vara perfekta strandmamman med picknick-korg med mera med mera...
Regnade då semestern bort och man inte hann göra varken det ena eller det andra för man var så jävla trött var repet inte långt borta. Men idag känns allt så mycket lugnare. För det första regnar det ju in i helvete mycket och att då ställa sig in på 4 veckors solsken i juli verkar lite befängt. För det går faktiskt att skita i att städa just den där fina kvällen i juni eller augusti när solen faktiskt skiner och istället ta en liten pick-nick till stranden. Det går att ta på sig regnstället i juli när det öser ner och gå en sväng till videobutiken och hyra en film eller plocka in grillen under tak och grilla.
Sedan det bästa av allt - det går att boka en resa till solen i januari! Man blir liksom inte snuvad på värmen när man tänker så. Alltså känner jag mig kolugn inför semestern. Regnar det - skittråkigt men hela existensen hänger inte på det.

Med tanke på att min semester börjar på travbanan så kanske jag kan boka 2 veckor i januari...

Ha en fin dag och solen skiner ju faktiskt idag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback