Skitmåndag

Ja, idag kom den! Den där skitmåndagen som bara finns där ibland. Trött och seg, ingen energi och lust. Skulle bara vilja hälla bensin över hela mig och fjutta på...
Men då skulle väl hela kommunen tro att det var grillfest och då skulle det samlas en massa människor här och en del skulle tagit sina bilar in till stan och då blir det miljöförstöring och ännu konstigare väder...
Som om inte jag har bidragit nog till klimatförändringarna redan. Erkänner utan omsvep att jag har verkligen använt hårspray i min dag. (En del skulle nog önskat att jag använt toa-sprayen lite oftare istället). Jag har gärna tagit bilen istället för att gå och att flyga utomlands på semester tycker jag är kalas. Och nu visar det sig att man inte ens kan fjutta eld på sig själv utan att man fortsätter bidra till skiten. Jag ger upp! Lika bra att härda ut denna skitdag och inse att imorgon kan allt kännas toppen igen!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback