Att bli äldre

Att bli äldre har faktiskt sina fördelar och igår eftermiddag upptäcktes ännu en som jag ser fram emot:

Solen var framme en stund och jag kom körandes i min bil och se där mitt på trottoaren, bra placerad vid en korsning med mycket trafik och folk i omlopp har en gammal dam parkerat sin rullator. Bromsen ilagd, bekvämt sittande på rullatorn i solen, satt hon bara där och tittade och myste (tror jag iallafall).
Hur skönt är inte det många gånger, att bara få sitta och glo? Men skulle en annan ta med sig en stol ut på trottoaren och parkera sig där för att få glo lite skulle det nog inte dröja så länge innan köttraggaren kom farandes med en tröja som knäpps därbak.

Andra fördelar:
- ohämmat få säga "va" hur många gånger som helst (kan varieras kraftigt genom att lägga sig på olika tonlägen)
- prutta lite okontrollerbart eftersom det är lite slappt här och där (den biten tränar jag redan på)
- låtsas att man glömt saker och ting när det passar en själv utan att någon skäller på en
- helt okej att dricka lite portvin eller sherry till förmiddagskaffet - varje dag
- det upplevs som gulligt att vara en rund och go "kärring"
- alla snygga, unga AT läkare på vårdcentralen som man måste besöka varje vecka för diabetesmedicin, kolla blodtryck och förnya receptet på inkontinensblöjor
- sist men inte minst, den gamla klassikern - äta hundmat!

Trevlig helg önskar jag er alla och uppehåll och solsken är beställt!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback