Ekorrhjulet

I arbetslivet titt som tätt stöter man på människor som ständigt klagar över stress, stress och stress. Harvar från möte till möte, alltid upptagna i telefonen eller i möte. Resande fot och gnäll, gnäll, gnäll. Lyckas man någongång få till ett möte/samtal känner man hur personen redan är på väg till nästa möte. Personen är liksom aldrig med fullt ut.
När jag var yngre kunde jag imponeras av dessa människor. Tyckte de verkade supereffektiva och enormt duktiga på sina yrken. Idag tänker jag om samma typ av människor: Vilka jävla idioter!
Inte kan de planera, inte kan de delegera och så ouppfostrat att inte vara deltagande fullt ut när man sitter i ett möte!
Vad är det vi säger ideligen till våra barn? -Lyssna, hör vad jag säger! 

Samma människor rusar efter mötet  ut till sin sprillans nya SUV, pratar i sin toppmoderna mobil/data telefon och vid dagens slut parkerar sin SUV framför vrålkåken nummer ett i bästa kvarteret. Med en relaxavdelning med bubbelpool och bastu på tvären och längden, som aldrig hinner användas. För man måste jobba!!

Det är synd om människan och gnälla måste man få göra ibland men till en del vill man bara säga,
Ta´t lugnt - ta ett Toy...

Ha en bra dag i solskenet!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback