Alla stjärtars dag

Idag är det alla hjärtans dag och man ska köpa hjärtformade skålar, hjärtformade bakelser, godishjärtan, hjärtformade blomsterbuketter och gud vet vad! Jag gillar i och för sig idéen med att man har en dag som är ägnad åt lite kramhälsningar men det har ju blivit en köphysteri av det hela. Nix, jag köper inte ett skit hjärtformat idag utan inväntar med spänning en annan dag som jag tror kan bli mycket bättre...
Nämligen alla stjärtars dag!

Så enkelt va? Symbolen är klar, det är bara att vända hjärtat upp och ned så har vi fått en stjärt! Hur kommer köphysterin att se ut? Ska man ge bort pruttar? Kanske blir det underkläder, trendiga blöjor, pruttkuddar, doftspray till toan, string tillverkade av lakritsremmar, presentförpacking av ärtsoppa, hemorrojdchoklad eller vad kan det bli? Hur kommer det att se ut på ett SMS när man skickar en liten prutt till någon på alla stjärtars dag? Ljudhälsningar såklart men textmässigt?
 
Kanske är det en dag som kan ägnas åt alla med tarmproblem och man kan ha en stjärtgala på TV och sälja små stjärtrosetter i matbutiken. Om nu Sievert Öholm fortfarande är "in action" så kan han ju leda galan eftersom han ändå gav röven ett ansikte. (Finns fler kandidater om Sippan är satt ur spel).

Under min väntan på denna dag så sänder jag en kram till mina nära och kära . De jag inte gillar och som inte gillar mig får ingen kram, så det så!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Mjau

Tänk vad många lyckönskningar du skulle fått om det hade varit Alla stjärtans dag...
:o) So long

2008-02-15 @ 13:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback