Gaslarm

Jag är mätt! Har tryckt i mig två julbord i helgen (ja, inte borden men väl mycket av maten på borden). Är egentligen ingen julbordsgris men det var så himla gott. Stiftade bekantskap med grönkål eller långkål som en del säger och det är verkligen gott. Man behöver inte vara så där jättesmart för att förstå vad som händer om man äter mycket kål...
Ja, det är (bak) sidan av ett grönkålsfrosseri. Har fått stoppa i blyinlägg i skorna för att inte fara till väders vid den så kallade gasutveckling som blir. Funderar på om jag inte skulle erbjuda mina tjänster till något bostadsbolag för att värma upp ett  kvarter eller två med hjälp av gas. Måste väl ändå betraktas som ett naturligt och grönt uppvärmningsalternativ?

På fredag är det dags igen för julbord och jag kanske kan ta det lite varligare med kålen då. Känner mig liksom inte så kvinnlig när jag fiser runt i tillvaron. Säger som min vännina sa häromdagen: Jag skulle vilja känna mig sådär sval som en del kvinnor kan se ut att vara. Jag tror jag vet vad hon menar. Totala motsatsen till oss alltså. Smal (såklart), blond inte nödvändigt men att föredra, lågmäld i rösten och bländvita tänder. Ett leende som smälter is och vackra rådjursögon som bedjande blinkar alldeles lagom. (Lagom blinkande är jätteviktigt, får inte upplevas som ticks, då faller hela
sval-konceptet). Duktig mamma som ständigt bakar, lagar urläcker mat och alltid har ett skinande fräscht hem att bjuda in till. Självklart är hon aldrig stressad för med stress medföljer transpiration och en sval kvinna svettas aldrig. Inte ens på gymmet. När det kommer till den sexuella biten är hon följsam och tålmodig. Sätter aldrig sina egna behov i första rummet utan är lyhörd för hur hennes man helst vill stånka korv. Ja, det där med en sval kvinna sket sig redan vid första punkten och kommer vi nu till den sista är det totalkört! Ska det stånkas korv vill jag vara med och inte bara få skinnet så att säga...
 
Alltså är det bara att köra på som vanligt (dock med ett mindre kålintag) och försöka vara en trevlig, ärlig och arbetsam kvinna i sina bästa år. Det känns som det kan funka!
Veckan ska bli hyfsat lugn och jag ser fram emot helgen då äldsta sonen kommer hem. Visst lämnar han hemmet på söndagen med en badrumsspegel som är alldeles prickig av tandkrämssprut. En tunn hinna av hårspray på precis allting både på toan och i hallen men vad gör väl det? Det är så skönt att få hem honom ibland och umgås lite. Ska skärpa till mig och göra en riktig stek på lördag med potatis, sås, ärter och morötter och den obligatoriska vinbärsgelén. Ja, se där - ett drag av sval kvinnlighet blåste in i mitt liv...

Ha en bra dag - i regnet!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Ymmot

Hej ! Dags för ett besök igen o som vanligt finns det en del att ta del av o kanske fundera på oooo kanske lämna en lite kommentar till ...Det var ju det här med gas.. hmm.. här kommer ett litet tips : skaffa gasbil miljövänligt o i ditt fall billigt o som vanligt alla glada igen.O det där med sval o något med ögon undviker jag nog att kommentera ! Men det här med horoskop trodde jag inte någon läste/trodde på.... Men stocken ... mer tips .. använd den till öppna spisen så slipper du att frysa ...O drick en glögg framför den o prata så mkt du vill...kom ihåg att ljuset i tunneln kan lika gärna vara slutet på den som tåget o för att veta det måste man kolla !! Så med detta vill jag avsluta med att önska en bra vecka o som sagt glöm inte mössan o låsspray.....

Är alltid bra att ha!!



Ha de gott o du vet vem som ska vara med dig för jag hinner inte denna veckan heller !! Ymmot

2008-12-08 @ 19:37:26
Postat av: Anonym

Tack, jag känner mig trygg och omhändertagen när du inte hinner. Även den andre är ju skäggig med herdestav. Jag vet ju inte om du har herdestav men isåfall kanske den inte är så lång...

Han (Gud alltså) kan ju inte dölja sin i brallorna om man säger så. Snart kommer ju hans son också och då kan det bli lite trångt men kanske kan du ta dig an sonen så nöjer jag mig med fadern?

Ha en underbar vecka min vän.

2008-12-09 @ 12:59:59
Postat av: Ymmot

Tack !

Ser hellre till att ta hand om någon Ängel

( o inte av den sorten som du hade på bild ) !!

Ha de // Ymmot

2008-12-09 @ 16:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback