Julgodis

Ja, igår följde vi upp förra årets påhitt beträffande att samlas några brudar och göra julgodis. Eftersom det var andra året i rad bektraktar jag det nu som en jultradition!
Det blev ett kraftigt bortfall på 50% men vi var 3 glada som ändå skulle verka husliga. Jag själv skulle göra glöggtryfflar, en annan upprepa förra årets hit med en slags chokladruta med hasselnötter, kolakräm och chokladtäcke (supergoda), och den tredje dåren i gänget fick efter en halvtimmes jakt efter nougat på stadens för tillfället största varuhus Citygross, ett lätt hjärnsläpp och köpte helt enkelt med sig en låda After Eight!

Mina glöggtryfflar blev för det första jävligt många...för det andra jävligt äckliga... och för det tredje - inte ett skit lika dem på receptet!
Jag skulle försöka mildra omständigheterna när väninna nr 2 skulle smaka och försökte säga: Ja, kanske är dom goda till lite kaffe och det räcker nog med en! Får då till svar efter att hon blott tagit en tugga; -Jag ångrar redan att jag tog en!

Ingen, jag upprepar ingen ville ha med sig utav mitt julgodis hem. Fick släpa hem 3 lådor glöggtryfflar + att jag slängde ett gäng också! Kan hända att de är så äckliga att de inte ens kan betraktas som nödgodis. Ni vet de där äckliga pralinerna som är sist kvar i chokladkartongen fram i april och som till slut slinker ned när chokladbegäret blir övermäktigt.

Som tur är lyckades jag prestera en helt underbar kalvstek i lördags så det känns som klart förmildrande omständigheter med tanke på att julgodis inte är min grej, (åtminstone inte glöggtryfflar).

Ha en findag och det är helt sjukt att det snart är julafton - igen!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback