Tablettdosett

Snart måste jag skaffa mig en tablettdosett (heter det så?). Jag menar en sådan där plastlåda som man laddar med diverse tabletter som man dagligen intar. Tablettintaget verkar öka med åldern...
Men jag vill inte ha en vanlig ful i plast utan en roligare med lite färgglada blommor på eller kanske svart och vitrutig?

Nu ska man äta piller med Omega 3 oljor, Multikosttillskott, piller mot slapp urinblåsa, allergitabletter, piller mot menstruationsbesvär, väderspänningar och gud vet vad!
Har bara en känsla av att tablettintaget kommer att öka...

Precis som med allting annat nöjer sig inte min generation med fula funktionella saker. Vi vill ha det vackra som tilltalar ögat även om det gäller en rullator, tablettdoserare, blöjor eller stödstrumpor. Det ska vara färgglada förpackningar och man ska få känslan av att man är speciell för att man måste använda alla produkter som tillkommer med stigande ålder.
Fan, det blir ju mycket roligare att bli äldre om man får skaffa sig saker som ser trevliga ut!

Tänk om detta även hade gällt karlar...
Snygg förpackning = trevligt innehåll.
Detta stämde enligt min egen uppfattning inte när man var yngre. Alla snyggingar man träffade på krogen var mer eller mindre utrustade med IQ fiskpinne. Däremot de lite alldagligare killarna som man först inte bevärdigade med en blick, blev oftast efter lite konversation både vackra, sexiga och helt oemotståndliga.
Äldre män, nu menar jag typ 60+ som ser oförskämt bra ut är faktiskt inte så tokiga. Inte för att jag har testkört någon (detta vill jag starkt poängtera, inga kalsongtrick gjorda på den åldersgruppen - ännu) men de vittnar istället om män som har tagit bra hand om sig själva. Motionerar lagom, äter och dricker lagom, njuter av livet och därför ser fräscha ut.
Det kan inte vara ungdomens snyggingar som helt plötsligt har höjt sitt IQ med åldern utan det måste vara de vanliga alldagliga killarna som med ålderns rätt har blommat ut och blivit riktiga puddingar.

Det känns bra att ha lite puddingar att se fram emot på ålderns höst. Om inte annat så kan man kanske få lite hjälp med tablettdoseraren...

Ha en fin dag!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback