Pillerfritt

Har avbokat tiden hos farbror doktorn som skulle ge mig bantningspiller...Känns inte bra att pilla i sig sådant och det vore väl själva fan om jag inte skulle klara att gå ner i vikt när jag klarat att sluta röka. Smågodis har jag inte ätit sedan slutet av juni, däremot har jag legaliserat choklad till kaffet när man ätit en god måltid. Som vanligt när det gäller mig så är det inte lagom som gäller...Ajja bajja!
Det är så smärtsamt att inse att när man kommer upp i 40-års åldern (darrar nästan jag jag skriver det ) så behöver man knappt inte äta någonting alls. Små ynka sketna portioner och inget kaffebröd och inget godis. Inga snacks och ingen pommes - åtminstone inte så ofta. Absolut inte glass heller och definitivt inte varje dag...

Kanske var det inte hela sanningen. det där med pillrena. Kanske var det såhär att jag skulle gå ner 4 kg innan jag fick dem utskrivna och det har jag inte gjort...Vidare blir man väldigt lös i magen av dessa piller om man har ätit något fett. Jag som har kraftiga problem att göra nr 2 på andra ställen än hemma i lugn och ro, har svårt att se den ekvationen gå ihop. Tänk, jag arbetar i Jönköping, har varit ute på lunchen och ätit något som var fett. Magen ballar ur och jag måste uppsöka toalett!!! Inte läge för att slänga sig i bilen och skylla på att man ska hämta någon unge hos en kompis. Ett litet tricks jag brukar köra med när jag jobbar i stan hemma. Funkar inte lika bra med 16 mils resa...tur och retur...

Pust, bara att inse fakta din lilla porky - ät mindre, rör på dig och skippa allt som är gott!

Ha en fin dag och ni spinkisar - ät! Ja, jag är avundsjuk på er som kan mumsa obegränsat utan att lägga på er.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback