Tyskland är ett annat land...

Hemma igen från Tyskland. Lika bra att erkänna:
Tyskar är högljudda, gapiga, totalt hänsynslösa och fula...
Deras schäferhundar är förmodligen döva också för man måste skrika till dem så de hör. Min egen uppfattning är att hundar har en ganska god hörsel...

Sedan är det ju dessa förbannade långa korvar som sladdrar runt i var mans nävar. Vad gör det om man kör upp en kladdig Bratwurst i ryggen på människan som går framför. Jag är ju en fet tysk som får köra upp min korv var jag vill, när jag vill. Bläh!

Men hundarna var otroligt fina och det fanns mycket kul att shoppa (förutom den obligatoriska alkoholen). Jag lyckades såklart med konststycket att köpa ett för litet halsband till min ludna älskling.

Nedanstående bild föreställer inte en typisk tysk utan är en helt vanlig gummigris som grymtar när man klämmer på den. Mycket bra att ha i sitt hushåll.
image18image19Stadion i Braunsweig
Som synes på bilden är det ett stort arrangemang och därav det stora antalet kladdiga Bratwurstar...

Ja Alex, du har rätt. Nästa gång vill jag verkligen till Italien eller Frankrike...
En sak var iallafall jättebra med Tyskland, inte en jävla Foppatoffel så långt öga nådde. Tillbaka i Svedala så dyker de upp igen. Det värsta är att de finns fodrade så hela året runt kommer man att få leva med denna skomöbel som är sååååå ful!

Skönt att det alltid finns något att reta sig på. Man vill ju inte gå runt och vara lycklig och harmonisk hela tiden...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback