På den sjunde dagen...

Hurra, idag är det den sista dagen på Detoxen. I sju långa plågsamma dagar har jag pinat mig själv och avstått från nästan allt som jag gillar. Nu är det snart gjort och jag känner mig faktiskt jättestolt. Har inte fuskat en enda gång förutom att jag inte har fått i mig de rekommenderade 2 liter vatten om dagen. Det funkar bara inte.
Imorgon ska jag börja äta efter GI metoden och utesluta potatis, pasta, ris och bröd ytterligare 2 veckor. Sedan får man visst plantera in lite fullkornpasta och grovbröd vilket jag faktiskt gillar. Typiskt att mina favoritfrukter inte är att föredra, vindruvor och bananer. Trampade vindruvor har jag däremot inte läst något om så det verkar okej, tack gode gud...
Den där energikicken man skulle få har inte uppenbarat sig ännu. Tröttare än någonsin, kanske inte på dagen men när klockan har blivit halv nio på kvällen så vill ögonen bara falla igen. Så tråkigt. Har inte lyckats hålla mig vaken och kolla en enda film i helgen eller på kvällarna. Den kanske kommer och får jag välja får den gärna dunka till i slutet av november, då brukar man inte direkt vara på topp.

Imorgon ska jag äta en sagolik frukost och bara tanken på det får mig att vilja skrika av glädje!!!

Skräckminnen:
1. Ärtpeston
2. Fänkål
3. Bladselleri
4. Detoxsoppan med alla möjliga sorters bönor i en grumlig sörja

Ätliga minnen:
1. Moroten
2. Rödbetor med chevréost i ugnen
3. Aubergine fyllda med halloumiost och tomatsås
4. Quinoa med blandade grönsaker

Ha en härlig dag i regnet alla människor både tjocka och smala, med solkiga inre organ eller rena!

Kram från en med renade inre organ (Hur fan ska man vet det med säkerhet? Har inte direkt dumpat något radioaktivt avfall eller haft rost i underbrallan...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback