Detox dag 2

Jaha, då har man klarat av en hel dag med kaninmat och lite annat smått och inte gott.
Erkänner dock att middagen igår kväll var god, inte lika god som tex. rotmos och fläsk eller rådjursstek med kokt potatis, sås, gelé och kokta ärtor men ändå.

Vill ni testa gör enligt följande för 1 person:

Skala och skiva färska rödbetor tunt. 3 st ska det vara, jag råkade visst räkna fel så det blev 5...
Lägg i en ugnsfast form och droppa över lite olivolja.
Smula chevré eller annan getost över rödbetorna, skulle vara 50 gr, det blev nog lite mer...
Ringla honung över anrättningen och skjuss in i ugnen i 200 grader ca 20 minuter.

Serveras på en bädd av ruccola och rostade pinjenötter. Då jag inte tål nötter tog jag rostade pumpakärnor istället och det blev så bra så.

1 timme senare var jag hungrig igen och då fick man trycka i sig en fruktsallad. Helt okej!

Äckligt lista:
1. Blodgrapefrukt, fy fan vad surt, beskt och vidrigt.

2. Det ljumma vattnet med en halv citron i som jag måste börja morgonen med. Surt!!!!


Ätbart lista:

1. Rödbetsmiddagen.

2. Rostade pumpakärnor.

3. Färsk ananas.

Snart är det dags för lunch, vilken utmaning!

Ha en bra dag och alla ni bengetter, ät för fan!!!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback