Dag 3

Nu är två hela dagar avklarade utan minsta lilla fusk (ja, inte mer än att decilietermåttet här hemma verkar ha svällt lite och rymmer kanske något mer ibland...)

Middagen igår kväll var riktigt skitäcklig faktiskt. Så bortskämt att säga så om mat när det finns människor som svälter, bla, bla, bla. Jag vet men faktum kvarstår, det var skitäckligt!
Aramealger, mmmmm....eller inte. På påsen stod det att de var gudomligt välsmakande och redan där kan man ana ugglor i mossen (eller alger på gäddan). När man behöver skriva på förpackningen att innehållet faktiskt är gudomligt välsmakande har man på något sett satt ribban, och som tillverkare insett att här får vi nog dra på lite och försöka intala kunden att det inte smakar skit.
Svarta torra tunna trådar som skulle blötläggas i 20 minuter, sedan i stekpannan med övriga grönsaker en stund. Kan egentligen inte säga vilket som var äckligast, algerna eller den vidriga soyan som skulle blandas i. Smaken kan beskrivas som det luktar på en kundtoalett utefter E4:an en sen eftermiddag efter mycket trafik med kissnödiga resenärer. Den lukten var liksom i munnen.
Men jag är inte sämre än att jag ska ge dem en chans till. Har ju en del kvar och smålänning får man väl titulera sig så dyker det upp något recept med alger så ska jag testa igen.

Äckligt lista:
1. Aramealger
2. Soyan (som hette något konstigt japanskt)

Ätligt lista:
1. Moroten
2. ?

Hoppas innerligt att dagens lunch och middag ska smaka något annat än nerpissad kundtoalett.

Alla smalisar, frossa, för idag är det fredag och då kan ni smalisar äta precis vad fan ni vill. Glöm inte att efter den goda fredagsmiddagen med det passande vinet, plocka fram chipsskålen, dippen och smågodiset.

Om jag är avundsjuk? Eh nja.....nä....

Trevlig helg!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Börjar du bli sådär otäckt hurtigt pigg
och smal som en tarm nu?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback