Tips till små tjockisar

Ska försöka komma ihåg att dela med mig av små tips som faktiskt har funkat för mig. Vad man än ska göra för någon förändring så är det alltid skönt att få höra om någon annans framgångar och bakslag. Kanske kan man slippa någon kringelikrok själv och nå målet lite tidigare.

Jag får ju ett enormt sug efter godis (sötsaker alltstå, kan även vara kakor) och mina sockerchocker på helgerna är uppenbarligen inte att föredra när man GI bantar eller bantar överhuvudtaget. Precis som om jag inte visste det! Det är bara att inse det sura, det är en liten ruta mörk choklad som gäller - och inget mer!!!! Därför är det stenhård peppning inför kommande helg. Jag tillåter mig själv i tanken att det är en dag som gäller med smågodis, inte fredag, lördag och söndag, inte heller fredag och lördag (förra helgens ras). Nu är det en dag. Skulle jag sedan få totalt tuppjuck så är det en ruta mörk choklad som gäller. Lyckas jag peppa mig tillräckligt så kanske jag slopar smågodiset helt och går direkt på den mörka rutan choklad. Vi får se men läget är klart. EN DAG GÄLLER!

När man är sugen på att mumsa är det bättre att äta det man ska först. Alltså inte göra som jag gjort förut, skippa något mål för att ha utrymme för lite mums. Nej, ät det du ska och sedan har suget efter det onyttiga minskat betydligt och eftersom du är mätt finns det inte utrymme i magen till att frossa så mycket skit. Bra va!

Idag ska jag vara noga med att även trycka i mig mellanmål. Det har jag slarvat med och kanske är det tillsammans med mina sockerchocker på helgerna orsaken till en något långsam viktnedgång. Vad vet jag men det är bara att testa!

Måste också erkänna att magen mår betydligt bättre efter dessa veckor utan vitt bröd, pasta, potatis och ris. Eftersom jag gillar fullkorn både i bröd och pasta så känns frånvaron av tex. potatis inte speciellt smärtsam. Kort sagt, det är skitbra i den änden...

Ha en fantastisk dag och jag tänker inte väga mig idag heller, törs inte...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback