Pattmanglare

Är väldigt imponerad av alla yrkesgrupper där det går ut på att vara trevlig hela tiden och upprepa samma budskap hela tiden med trevlig och lugn stämma. Som t.e.x. kommunikatör på Telia. Har bokat telefonmöte och fått massor med information och vet att denna bruden upprepar denna info, gång efter gång efter gång, dag efter dag efter dag...Lika trevlig, lika tillmötesgående och lika serviceminded. Klart imponerande!

Jag skulle nog efter samtal 5 börjat prata lite forcerande och hade man framåt eftermiddagen fått en trög jävel i luren som inte fattade, ja då hade jag nog fått spel.

Lika imponerad är jag av dessa sköterskor som arbetar på mammografin. De röntgar alltså pattar hela dagarna. Stora, små, långa och korta, tjocka och smala.

Jag hade nog framåt onsdag/torsdag börjat exprementera lite. Hur mycket man kan pressa ihop plattorna innan kärringarna börjar skrika och sedan fått säga förlåt med en ynklig stämma. Tänk också vad svårt att hålla sig för skratt framåt fredag eftermiddag när man börjar bli trött och lite flamsig. En del pattar ser ju faktiskt för roliga ut. Mina egna till exempel är inte med på topp 10 listan utan jag skulle nog beskriva dem som lite roliga...(och långa).

Ja, urolog skulle nog också inbjudit till många fniss och gapskratt. Vad kul man skulle kunna ha med de långa topsen. Ojsan, vad långt in den gick att föra, förlåt mig, det var inte meningen...

Undrar vad dessa yrkesgrupper snackar om på sina fikaraster? Klart stimulerande tankar...

Ha en bra dag oavsett yrkeskategori och var stolt över det jobb som du utför!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback