Jag är en satkärring

Idag har jag varit riktigt bitchig och först kändes det lite darrigt men sedan gaskade jag upp mig och var lite stolt.
Det ringer på telefonen från något företag som heter olika varenda gång. De söker den ansvarige på företaget som har hand om inköpen av bläckpatroner till skrivaren. Eftersom jag är ensam på mitt företag så vet jag i regel att det är jag som är ansvarig för detta inköp!!!???
Då heter det alltid att vi har varit i kontakt med dig i våras, bla bla bla och sedan ska man få en  present och man får fraktsedelsnummer och hela skiten och så tror man att javisst, vilket superföretag. Men grejen är att det kommer aldrig någon present! Nu vet jag inte vad som händer de människor som köper patroner, om de får någon present men det är oväsentligt eftersom de utlovar en present även om man säger att man inte har något behov för tillfället. Detta har jag varit med om i säkert 10 års tid. Kommer ihåg när jag jobbade på reklambyrå att jag brukade skriva upp fraktsedelsnumret i min almanacka varje gång och till slut var man ju som en unge på julaftonen som önskat sig en dator men får filatelisternas årskrönika istället. Ja, jävligt besviken alltså.

Så nu rann det över och jag talade om för snubben att NEJ, du har aldrig ringt mig förut och jag kommer aldrig att få någon present och jag har varit med om detta hur många gånger som helst förut. Jag är INTE intresserad, tack och hej då.
Det var sjukt tyst i andra änden av luren och först skämdes jag men sen la jag på, darrade lite men rätade på mig och kände mig stolt. Är han så korkad att han arbetar på ett oseriöst företag kan han gott få lite skit.

Så resten av dagen ska jag bara vara en snäll kärring men stolt.

Imorgon är det fredag och det innebär att jag ska få äta Bullens pilsnerkorv med bröd (fullkornsbröd). Enorma gourmetupplevelser för en bantande knubbsäl.

Kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

You go girl!
See you tuesday.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback