Gaggig visdom

Hjälp, jag börjar bli gaggig! Skulle gå in och ändra min ålder på bloggen från 41 till 42 och då får jag se att det redan är gjort! Snälla, säg att detta är något som sker med automatik så jag inte bara har lyckats glömma att jag själv gjort det. Det är nämligen inte ens en vecka sedan jag fyllde år...
 
Livet går som sagt i raketfart och det vill verkligen till att försöka fokusera på sådant som känns bra. Våga välja bort sådant som får mig att må dåligt och våga välja sådant som kan få mig att må bra. För så är det ju, att så länge man inte har testat nya banor så kan man aldrig någonsin veta om det är okej eller inte. Man kan ha en aning, ja visst men aldrig veta säkert. Därför skulle jag vilja säga att det krävs tamej fan mod att våga leva.
Allt man gör kan naturligtvis inte vara behagligt men oftast blir det ju det om man kämpar lite. Jag har till exempel tryckt i mig en omelett till frukost och det är faktiskt inte direkt det godaste jag vet. Men jag trycker  i mig omeletten för jag har ett mål med det, tappa vikt och få bättre hälsa. Så ibland kan vägen till målet vara kantad av lite obehag och då gäller det att lägga in en extra växel och gärna ha någon som kan peppa och stötta.

Kan känna med nyfikenhet i kroppen och undra hur mitt liv ser ut när jag fyllt 43? Hoppas såklart jag är frisk och mina nära och kära också (inte dom med lätta hjärnskador, vill behålla dom som de är) samt att jag är smal!!!
Kanske har jag lyckats tävla lite med hunden också och förhoppningsvis med framgång. Vunnit på V75 har jag förmodligen inte men hoppas säkert ännu.

Japp, men först ska jag ta itu med denna dagen och det kan vara nog så tufft.
Keep on fighting alla livsglada nördar och tappa aldrig tron på er själva!

Kram kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback