Börsklippare

Ja, en börsklippare vill jag väl inte direkt titulera mig som men några aktier har jag inhandlat. Det är faktiskt riktigt kul. Först brukar jag kolla lite på Privata Affärers hemsida och läsa lite om olika företag och aktier. Oftast snöar jag in på lite roligare namn (samma system som när jag sätter ihop ett eget system till V75). Sedan följer jag dessa i några dagar eller veckor och kollar hur aktien rör sig. Sedan bestämmer jag mig för ett inköpsvärde som jag tycker är okej och lägger en köporder via min internetbank. Har man tur så lyckas köpet annars får man ändra inköpssumman eller ta någon annan aktie.

Det är faktiskt ganska festligt att läsa på sidor om aktier för det är uttalanden typ:

- nu är det små rörelser i börsöppningen
(jaha, öppnar man börsen väldigt försiktigt eller vilken öppning snackar vi om här egentligen?)

- kursrekord på Shanghaibörsen (ja, spanska för nybörjare kom till i höstens kursutbud)

- handla aktier på ICA (är det efter mjölken eller vid grönsakerna?)

- dystert i skogssektorn efter vinstvarning (är det inte felstavat, vindvarning ska det väl vara?)

Det var nästan lite "gud vad käckt" varning på ovanstående men ibland måste jag även bejaka dessa sidor hos mig själv.

I övrigt går viktnedgången väldigt trögt. Pratade med en kille i helgen som kört samma metod och för honom hade det gått hur smidigt som helst men för hans fru väldigt sakta. Men jag ger inte upp, det ska gå, det måste gå!!!!
Har en målsättning för mig själv och det är viktigt annars är det lätt att tappa fokus och vips så är man inne i sina gamla vanor igen. Jag är väldigt glad att jag har den insikten att förstå att mina egna beslut och handlingar får konsekvenser. Att min inre styrka har blivit så pass stark att jag kan välja bort sådant som jag inte anser styrker mig och välja sådant som ger mig mer kraft och mer mod att våga förändra mitt eget beteende och mina egna beslut. Aldrig mer skylla på saker och ting runt omkring utan enträget arbeta med mina egna förändringar och välja, välja och välja. Me and myself!

Ha en förträfflig dag och alla ni som har något att kämpa för eller emot, ge inte upp. Känslan när man kommit i mål är fantastisk och då vill man uppleva det igen och igen och igen...

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Solisen

Måste bara säga att du har en fantastiskt trevlig blogg. Snubblade in här igår och du har redan klivit rakt in på första plats över mina favoriter.

Om jag dessutom kanske kan få lite inspiration för att själv ta tag i viktproblemet blir ju det bara en bonus.

Ha det fint, tjillevips!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback