Intervall är inte ball...

Vad tröttsamt det är att vara kvinna ibland. Om man delar upp sitt beteende och sitt mående i 4-veckors intervaller så förstår säkerligen varenda tjej vart jag vill komma (kanske en del utsatta män också).

- 1 vecka per månad åtgår till att ha just mens. Brukar efter några dagar kännas okej då magen återfår sin vanliga rundör och inte ser ut som en genmanipulerad medicinboll. Den sista dagen kan livet kännas riktigt härligt.

- Veckan (knapp vecka) efter mens då är livet great! Då är det lätt att banta. Det gör inget om brallorna spänner i midjan för man är ju så positiv. Allt flyter och ingenting är omöjligt (Gunde-feber).

- 2 veckor efter mens, nu börjar det igen...Ägglossning...Spänningar i pantonerna, svullnadskänsla i hela kroppen och det stora mumsbehovet sätter in med full kraft. Även sådant som man egentligen inte tycker om blir plötsligt det mest begärliga på jorden. Nu snackar vi inte morotsslantar eller gurkstavar, vi snackar Plopp, Japp, cocosbullar, kakor m.m, m.m.

- Veckan innan mens, huh...Allt är skit och då menar jag precis allt. De positiva tankarna dränks i PMS-bruset och alla, jag menar alla, bara jävlas med just lilla mig!

Just denna vecka vill jag vara en man. En man som har helt klart för sig hur en kvinnas 4-veckors intervall ser ut. Som redan för 3 veckor sedan rustade inför de kommande skalven och exakt vet hur han ska hantera den snart exploderande skudroboten. En man med jämnt humör vars största problem är vilken bil han ska välja när nuvarande leasingavtal går ut.

Ja, jag börjar närma mig vecka 3....

Ha en bra dag i skitvädret!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja,varför ska man tro att man är galen bara för att man håller på att explodera o slå sönder hela jävla Stigs bara för man måste vänta på 2 tanter som inte kan bestämma om dom ska ha en mazarin eller en bakelse, detta händer alltid mej dagarna innan det är "indianer i vattnet"
Kram

2007-11-20 @ 14:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback