Bus eller Godis?

Inte en endaste skitunge ringde på dörren i helgen och ville ha godis eller bus. Jag som hade planerat så mycket fint bus. För själva verkar ju skitungarna inte busa speciellt mycket. Bara ute efter godiset och får man inget i det ena huset så inte lägger man energi på att busa. Nej då, vagga bort till nästa hus och tigg godis...

Är det dagens barn? Lata, sitta vid datorn, leva efter minsta motståndets lag och med kroppar som ser ut som bake-off muffins? Nä, annat var det när en annan var barn. Då var inte ens Halloween-helgen uppfunnen i Sverige. Inomhus var vi aldrig för där hade ju morsan satt potatis i parketten (ja, jag är uppvuxen i Rosengård). Den stora skräckupplevelsen var att varje dag passera fyllgubben på nedersta våningen precis vid hissarna. Då var det nära till knäck i brallan när man stod där och väntade på hissen och inte visste om gubben skulle raggla ut och gorma.
Inomhuslekar var väldigt sällsynta eftersom vi alltid var utomhus (det där med potatisen ni vet) men en lek som jag kommer ihåg som mycket trevlig var när vi släppte ner syrran i skräpnedkastet. Kommer inte ihåg från vilka våningar denna roliga lek utspelade sig men jag tror hon fick färdas rätt långt emellanåt. Med tanke på att hon som vuxen valt att skaffa 3 barn och mycket väl skulle kunna tänka sig fler så antar jag att någon form av fallskada har hon ådragit sig.

Tänk att nu ha blivit så gammal att man utan vidare kan dra små anekdoter från sin barndom. Måtte detta anfall snart gå över. Sätter mig i hörnet en stund och hyperventilerar så kanske det går över.

Ha en fantastisk dag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback