Tillrättavisad

I går när jag var ute och käkade lunch på ett av stadens lite mer fashionabla restauranger så började en yngre man (i min egen ålder) att kommentera att även jag hade den goda smaken att välja lunch från dagens buffé. Då säger jag; -ja, det är ju skitgott det här.
Han svarar mig; nehej du, så säger man inte, det heter jättegott!
Hmmm, snacka om att jag kände mig som 6 år igen och blir ertappad med fingrarna i kakburken eller 13 år och blir ertappad med fingrarna i farsans barskåp...
Visst, han hade ju helt rätt, man säger inte skitgott och jag ska aldriiiig mer använda ordet skitgott!
Skitgott, skitgott, skitgott, skitgott, SKITGOTT!

Barnslig? Vem? Jag?

Ha en trevlig helg och var glada trots att det är ett riktigt SKIT-väder!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Kooolingen

Visst är det underbart med dessa universalgenierna!
Någongång någonstans, utsåg dom sej själva till språkövervakare, och gav sej själva auktoriteten att utöva detta yrke. Undra hur roliga dom är att leva med?..................

2007-05-14 @ 10:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback