Långledigt i naveln

Helgens möhippa var ett väldigt trevligt inslag i världsbilden. 11 brudar lössläppta utanför kommungränsen, kan det bli annat än trevligt? Jag shoppade en jättefin plasthund som sparkar med bakbenet samtidigt som den skäller. Avslutningsvis drar den några rejäla pruttar också. En mycket bra sak att införskaffa (tyckte jag i lördags iallafall). Bajskorven fick jag köpa separat. Kanske hade jag haft större nytta av ett par sommarskor?
Vi turade Helsingborg-Helsingör och det är aldrig en tråkig upplevelse. Räkmacka, öl och Jäger. En fin dryckeskombination som kan upprepas flera gånger när man turar. Intressant att som icke rökare nu för tiden sitta mitt i allt bolmande och känna att det faktiskt är riktigt skönt att inte blossa hela tiden. En form av stolthet över att ha kontroll infinner sig varje gång jag lyckas med denna bedrift.
God mat på kvällen och sedan bar det av till ett danshak såklart. Kan varmt rekommendera ren vodka med enbart en apelsinklyfta som "späe". Man blev pigg, snygg, jävligt duktig på att dansa och vet i fan om jag inte blev lite smalare också...
Dagen efter var en ren fröjd i jämförelse med hur det kunnat bli. Kunde äta en riktigt smarrig hotellfrukost och fick till och med behålla den! En liten kulturtripp till Dunkers hus hanns också med och enda behållningen jag hade därifrån var en gratis Apelsin Mer. Kul resa med en kuliga människor och en blivande brud som verkligen kan bjussa på sig själv.

I övrigt slapp jag i år få det obligatoriska blåmärket i naveln efter flaggspelet i första maj tåget. Åkte på hundutställning istället och slapp därmed min mångåriga syssla som fanbärare...
Fyller verkligen den där dagen 1 maj någon funktion? Har egentligen aldrig fattat varför man ska ha en särskild dag för arbetarna, är inte alla arbetare oavsett yrke?
Nä, jag tror jag ska satsa på menlösa barns dag istället. Känner en massa menlösa människor som måste varit menlösa barn en gång i tiden. Känns bättre att hylla dom och då ska jag inte vara fanbärare iallafall...

Ha en underbar dag och kom i håg att nu är det strängt förbjudet att använda strumpor! När maj månad har startat så är sommaren här och då ska tårna få vara bara!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback