Jag är förtappad

Jag är blodgivare och har idag varit och blivit tappad. Ersättningen är 40 kronor eller en grej, typ kaffemugg, ryggsäck, t-shirt eller badlakan. Fika efteråt ingår också och det kan bestå av kaffe eller the, knäckemacka och någon liten torr kaka eller skorpa. Har man resväg utgår också en milersättning. Ja, det är ju knappast för ersättningen man gör det. Känns bara så himla bra att göra en god gärning. Nu är det ju inte så att man kan välja vem som ska ha just mitt blod  och visst hade det känts extra bra om man vetat att det var en snäll person som fick det. Helst en som aldrig druckit alkohol heller, kunde kanske blivit en kul upplevelse...
Idag valde jag att inkassera 40 pistoler och jag har köpt en trisslott! Den ligger i plånboken och jag tror den får vara där ett par timmar till. Är så underbart att gå runt och drömma om att storkovan ligger där och väntar på mig. Har alltid haft en känsla av att jag någon gång i livet ska vinna en stor summa pengar och varje gång jag köper en lott (vilket inte händer speciellt ofta) så är jag stensäker på att nu kommer det! Vet precis hur jag ska förvalta kulorna så det är liksom inget att vänta på. Braka till, låt det vara dags nu, jag är redo!

Om inte...jag är ju iallafall frisk (förutom light skallskada) och det är ju huvudsaken!

Ha en trevlig afton önskar den stundande miljonärskan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback