Funderingar...

Jag har många funderingar som bara liksom ploppar upp i skallen. Vissa finns det svar på men vissa finns det inga svar på och det accepterar jag. Som allt det här stohejet med Carl von Linné och att han fyller 300 år. Jag som trodde karlfan var död! Tydligen gjorde han väldigt mycket för vårt växtrike, delade in växterna i olika familjer bland annat. Familjen Nilsson-Maskros, Familjen Karlsson-Pingstlilja osv. En sväng till Japan hann han visst också med och i England är han tydligen jättestor men det är klart, har man haft 300 år på sig så hinner man ju resa en del.
En annan fundering som jag dock inte fått något svar på är det här med äldre människor och deras vanor.
(Nu är det inte bara för att min mamma alltid tvättar på onsdagar...)
Om en äldre människa (inte alla, jag är inte en sådan enkelspåring människa som drar alla över samma vinkelslip) ska till tandläkaren på tisdagen så åtgår hela måndagen till att planera det besöket. Man kan inte göra något annat för man ska ju till tandläkaren på tisdag! Sedan tar kanske det besöket 30 minuter i anspråk och då har hela måndagen och tisdagen gått åt! Då tänker jag såhär: Tänk om äldre människor (kom i håg - inte alla) fokuserar så mycket på sånt här de ska göra för att helt enkelt undvika att bli helt tokiga! För skulle de sluta fokusera på besöket hos frissan på torsdag vecka 28 eller besök på banken vecka 32 så skulle det helt plötsligt stå klart för dem vilket skittråkigt liv de har. Kanske sitter de där med en skinntorr gubbe som skriker efter mat och elvakaffe eller en kärring som bara springer runt och gnäller och bakar kakor. Så då är denna sjukliga besatthet av att fokusera på pissgrejer ett sätt att hålla hjärnan i schack för att undvika att se verkligheten och således inte behöva hamna på hispan!
Ja kanske är det så, kanske inte - den som lever får se.

Nu ska jag fundera vidare på min bokföring och se om jag kan få några svar varför jag inte blivit miljonär den här månaden heller.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback