Sjuk inte bara i huvudet

Ja, då var det min tur då. Hela paketet: feber, ont i halsen, snuva och en smaskig hosta. Varit  utslagen både tisdag och onsdag men idag ska jag banne mig hålla mig på benen. Ska egentligen inte klaga, har varit i kontakt med så många människor som varit vrålförkylda under flera veckor men klarat mig tills nu.
Känns lite som en total utrensning i kroppen och det är underbart när man hostar och det inte smakar nikotin i hela truten. Nej, faktiskt inte röksugen nu heller.
Funderar på vad jag ska äta till lunch för man får väl skämma bort sig lite när man är sjuk? Kinamat går fetbort, likaså McDonalds (hamnade där igår), kall sallad - bläh. Kebab i bröd kan gå. Faktiskt inte alls så fett som man kan tro. Tror det är typ 10 points i Viktväktarnas värld.
Den ludna varelsen som bor här har nu tappat alla sin valptänder förutom en stackars hörntand som hänger kvar på sidan av den nya. Undrar om hundar är som barn, stökiga när de får tänder? Vi har nämligen haft ett par helvetesnätter när hon bara väcker oss hela tiden och vill ha kel. Hur sugen är man på det och särskilt i mitt fall som redan har kraftiga problem med sömnen. Hoppas innerligt att det är av övergående karaktär. Eller så kör hon bara en grej för att trötta ut oss så vi snart bjuder upp henne i sängen. Hon är nämligen väldigt slipad och uthållig om man säger så. Men där går gränsen, inga jyckar i våran säng!
Nu ska jag snörvla vidare och ägna mig åt bokföring en stund.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Chippen som vi har på jobbet attackerade o tuggade på mig i ett när han fick sina tänder! Heltokig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback